ארכיון עבור מרץ, 2010

הרצליה: נסיונות לצמצם הנזקים הסביבתיים בל"ג בעומר

יום רביעי, 24 למרץ 2010   מאת:

חבר המועצה מטעם הירוקים דרור עזרא הציע דרכים לצמצום זיהום האוויר ממדורות ל"ג בעומר. ההצעה התקבלה כשאפילו ראש העירייה – יריבה מרה של עזרא בימים כתיקונם – תומכת

עזרא ביקש מהמועצה לבחון הקצאת שטחים פתוחים ספציפיים המתאימים להדלקת מדורות ולאפשר למוסדות החינוך לארגן מדורות באותם השטחים. כמו כן ייעץ עזרא בהצעתו כי העירייה תחלק דפי הסבר למוסדות החינוך, לילדים ולהוריהם בנוגע להפחתת נזקי הסביבה ממדורות ל"ג בעומר ולקיים מערכי שיעור בנושא לילדים.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

טענה: מזח אפולוניה בסכנת התפוררות

יום ראשון, 21 למרץ 2010   מאת:

מפלגת הירוקים סבורה כי הגורם להתפוררות המזח היא סוללת הסלעים שנבנתה על החוף. רשות הטבע והגנים: "אין שום התמוטטות"

דרור עזרא, חבר המועצה מטעם הירוקים, אמר השבוע כי בשבוע שעבר נדהמו מבקרים בחוף אפולוניה לגלות כי חלק גדול מהמזח העתיק, במשקל המוערך כטון, התפרק ונפל לים.

לכתבה בלוקאל לחצו כאן…

הכול כולל – כתבה על תקציב הכוללים בהרצליה

יום שישי, 19 למרץ 2010   מאת:

שווה להיות חובש כיפה בהרצליה: העירייה מעניקה לכוללים בעיר 860 אלף שקל, יותר מפי שניים מהכסף שמושקע בתנועות נוער * בעירייה מסבירים: אנחנו עיר שמסבסדת חינוך, וזה כולל גם לימודי תורה

דרור עזרא:"אמרו לי שדת זה כמו חינוך ואם נותנים לתלמיד עד גיל 18 בהרצליה 11 אלף שקל אז גם לאברך נותנים אותו הדבר. זו תגובה חסרת שחר, מה גם שתלמיד ישיבה לא תורם לחברה ולא מחזיר לעיר את מה שנותן תלמיד במוסדות הרגילים או סטודנט. השקעה בתלמידים ובסטודנטים הרבה יותר משתלמת כלכלית, ומדובר בחבר'ה שמתגייסים לצבא, משתלבים במסגרות התעסוקה השונות ומצדיקים את ההשקעה, לכן משתלם יותר כלכלית להשקיע בהם. זו כניעה פוליטית לחרדים."

לכתבה שהתפרסמה בזמן השרון לחצו כאן…

מעט סלעים, נזק גדול

יום חמישי, 18 למרץ 2010   מאת:

הסביבה החופית היא מערכת רגישה, ולכל שיבוש קטן יכולה להיות השפעה גדולה
בסתיו 2004 החליטה עיריית הרצליה לנסות להגן על תחנת הצלה מס' 1 בנוף-ים באמצעות בולדרים
מ2004 עד 2009 הוצבו בסתיו בולדרים והוסרו באביב, כל חורף בולדרים האלו גרמו לסילוק מסיבי של חול מרצועה של 50 מ' חוף.

במצגת זו סדרת צילומים אשר מראה את העניין

סיכום
•החוף הינו צר בעיקר בשל בניית המרינה
•עשרה סלעים בלבד גרמו נזק חמור לחול החופי
–בנוסף, נפער "בור" גדול בים מול הסלעים
–בנוסף, נוצרו זרמי-ים מסוכנים, גם בקיץ
•השפעת הסלעים הייתה לאורך כ50 מ' חוף
•הסלעים דווקא סיכנו את יסודות התחנה
•עלות שנתית אדירה לתקן נזקי הסלעים

בקיצור, הסלעים האלו היו החלטה טיפשית ביותר וחבל שרק בסוף 2009 אנשי העירייה התפקחו

פינת השלולית

יום רביעי, 17 למרץ 2010   מאת:

בחורף הן מתמלאות מי גשמים והופכות לאגמים קטנים. בקיץ הן מתייבשות. אלה בריכות החורף ובהן עולם שלם של צמחים ובעלי חיים מן הנדירים בארץ. רובן יובשו ונהרסו והמעטות שנותרו נתונות בסכנת הכחדה. יוזמה חדשה תפיח בהן חיים חדשים

עבור תושבי הרצליה, בריכת החורף של ילדותם נקראת "באסה" (ביצה בערבית). היא נמצאת כיום בכניסה לעיר, דחוקה בין קניון "שבעת הכוכבים" לכביש נתיבי איילון. רק חלק מהבריכה שרד, אך הוא אמור להשתלב במעמד של אתר שמור, בפארק שהקימה העירייה. הקמתו התאפשרה לאחר מאבק ארוך בבעלי קרקעות, שרצו לקדם תוכניות בנייה במקום. החברה להגנת הטבע ואנשי מפלגת הירוקים בהרצליה אף הצליחו לשכנע את העירייה להגדיל את שטח הבריכה המיועד לשימור, ולוותר על הרחבה של גן שעשועים.

"בילדותי הבאסה היתה אתר טבע במרחק נגיעה מהבית, תחליף לים בימי החורף הקצרים", מספר יואל חדידה, תושב העיר וחבר מפלגת הירוקים. "אחרי הליכה בשביל בין הפרדסים הגעת לאגם קטן, מלא עופות מים. בטיול לילה היית שומע קרקור של מיליון קרפדות. במהלך השנים לקחתי לשם את כל מי שיכולתי, חברים ושכנים. כיום אני לוקח את בתי וילדים נוספים, לצפות בפריחת הבוציץ (צמח מים אופייני לבריכות, צ"ר) ולראות ראשנים, לאושרם הרב והנאתם הגדולה".

 לכתבה בהארץ לחצו כאן…

בנהריה המפוחים גם מרעישים וגם מסרטנים

יום ראשון, 14 למרץ 2010   מאת:

השבוע הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יאסור על שימוש במפוחי עלים – בגלל הרעש. גם תושבי נהריה מתלוננים על המפוחים – בעיקר בגלל שהאבק שהם מרימים לאוויר רווי סיבי אזבסט מסרטנים. כמאה מהם הפגינו בעיר ומול בניין העירייה בקריאה: חזרו למטאטא הישן והטוב

בין המפגינים היו חברי מועצת העיר מטעם "הירוקים", אייל וייזר, בלהה גלזברג ויעקב אוחיון, נציגי מפלגת העבודה אשר שמואלי ואבי טילר, וגם מיקי גולדווסר, אמו של חייל צה"ל שנחטף על ידי חיזבאללה, שהיא מספר 2 ברשימתו של ראש העיר ז'קי סבג. גולדווסר נבחרה למועצת העיר בשנת 2008 ומאז פועלת בתחמי החינוך, איכות הסביבה והתרבות.
"אין כאן קשר לפוליטיקה", הדגישה גולדווסר. "כולנו תושבים שאיכפת להם מאיכות הסביבה, ואנו מביעים את דעתנו בצורה דמוקרטית". אייל וייזר, שלפני כחודשיים פרש מהקואליציה העירונית ומתפקידו כסגן ראש העיר, הוסיף: "אחרי שנה של ניסיונות להשפיע מבפנים החלטנו לפרוש. כל חלופה למלחמה בזיהום האוויר, נענתה בשלילה ולכן ננהל מאבק חוקי ודמוקרטי דרך האופוזיציה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

הרפורמה שתהפוך את ישראל לבני-ברק

יום רביעי, 10 למרץ 2010   מאת:

תחום התכנון והבניה מחולק לשתי מישורים האחד הוא התכנון(תוכניות) והשני הוא הרישוי והבניה(היתרים). מדובר בשני מישורים שלכאורה חופפים אבל בפועל הם שונים ואפילו נפרדים.
אין ספק שהחקיקה בתחום הרישוי והבניה זקוקה לרפורמה, מדובר בתחום שהתנהלות בו היא בעיקר מקצועית של מהנדסים ואדריכלים. היום בעידן המחשב והאינטרנט בהחלט אפשר להקטין מאוד את התערבות הרשויות בהליכי היתרי הבניה ולהעביר את עיקר האחריות למהנדסים ואדריכלים עצמם. אין צורך בפקידים שיבדקו כל פסיק בשרטוטים, יש תקנים והנחיות שלפיהם מהנדסים ואדריכלים צריכים להקים מבנים, ואם הם לא יעמדו בכך פשוט צריך להעניש אותם בשלילת רישיון. מהנדס או אדריכל לא יסתכנו באיבוד הפרנסה לטובת קומבינות של לקוחותיהם.

תחום התכנון שונה מאוד מתחום הבניה, כאן לא מדובר רק בעניינים מקצועיים אלא בעיקר בעניינים ציבוריים מהותיים, מה יבנו(או ישמרו) ואיפה, שהם ליבת הדמוקרטיה.
ישראל היא מקום מסובך מאוד לתכנון בו, אולי הכי מסובך בעולם, בישראל יש כל-כך הרבה מאפיינים שיש לקחת בחשבון, כמו: מעט שטח, אכלוסיה גדולה, דתות שנות, עדות שנות, פערים חברתיים גדולים, אתרים קדושים, אתרים ארכיאולוגים, אזורי טבע עשירים ומגוונים, ים תיכון, ים סוף, ים המלח, צבא, מחוסר במים, מצבי מלחמה, ועוד רבים דומים.
עיקר הרפורמה הוא דווקא בתחום התכנון, באופן אבסורדי מי שהגה את הרפורמה הזו הסיר וקיצץ את רוב תהליכי האיזון והבקרה שצריכים להיות בחוק תכנון, שגם היום הם לא מספיקים.

בכל העולם מי שמקבל החלטות תכנוניות הם נבחרי ציבור, הדרג המקצועי צריך לספק את חומר רקע ותסקירים על-מנת שמקבל ההחלטה ולציבור יהיה כל המידע והכלים לאפשר דיון בין כל הגורמים ולבסוף לקבל החלטה טובה, מאוזנת ומאזנת.
חקיקה ותכנון הם דומים במהותם, חקיקת חוק היא הליך ארוך שעובר שלבים ואישורים רבים, קריאת טרומית, ועדת שרים לחקיקה, קריאה ראשונה, דיונים בועדות, חו"ד משרדי הממשלה, קריאות שנייה ושלישית.
על-מנת להבין את הגיון ברפורמה הזו צריך להלביש אותה על הליכי חקיקה. וכך זה היה נראה, חקיקת חוק צריכה לקבל רק אישור בועדה בכנסת שאליה יצורפו שלושה "נציגי ציבור" ממונים, על החלטה יכולים לערער שולשה מחברי הועדה לממשלה בלבד.

מערכת התכנון והבניה בישראל זקוקות לשיפור. הדרך לעשות זאת היא בראש ובראשונה לפצל את החוק לפחות לשני חוקים נפרדים, חוק רישוי ובניה וחוק תכנון.
חוק תכנון צריך בהחלט להתבסס על המבנה ההיררכי הקיים עם שיפורים, כמו: חיזוק מעמד הועדות המחוזית בין השאר כך שחבריהם יבחרו ישירות ע"י תושבי המחוז, העברות הפיקוח על הבניה מהרשויות למשרד הפנים, הגברת מערכת השקיפות ושיתוף הציבור, ועוד כהנה שתקצר היריעה מלפרט.

הפוליטיקאים מתהדרים בהיי-טק הישראלי, כמי שבא מתחום התוכנה אני יכול לומר לאותם פוליטיקאים, היי-טק הישראלי מצליח בגלל שאין בו חפיף ויש בו שכבות בקרה נוקשות. לכל פרויקט תכונה יש שלושה שכבות בקרה לפחות, אחת בשלב הפיתוח, השנייה במעבדת איכות פנימית, והשלישית במעבדת איכות אצל הלקוח.
בל נשכח, באג בתוכנה יכול לגרום לאי נוחות ואולי לנזק נקודתי בר תיקון, לעומתו תוכנית לקויה, בלתי מאוזנת אשר לא נבדקה באופן מדוקדק יכולה לגורם לנזקים אדירים ובלתי הפיכים. לא רק בנזקים כספים, אלא בנזקים סביבתיים וחברתיים אדירים שיכולים לפוגע קשות באיכות החיים ובמרקם העדין שאנחנו מנסים ליצור כאן.

*השימוש בשם בני-ברק הוא לצורך המשל בלבד

עוד באותו נושא:
פניה לשר ישי לפצל אתה רפורמה
ניתוח ראשוני של הרפורמה

העירייה תקצה 860 אלף שקל לארבעה כוללים

יום שלישי, 09 למרץ 2010   מאת:

חבר המועצה דרור עזרא תוקף את העירייה על ההקצאה הכספית הגבוהה לכוללים. גרמן: "אנחנו עיר שמסבסדת חינוך וגם את לימודי התורה, וזה אחד הדברים היפים שנעשים בעיר"

חבר המועצה דרור עזרא מהירוקים בדק ומצא כי בארבעת הכולל ביחד יש 78 תלמדים שהינם תושבי הרצליה. "משמעות הדבר היא כי העירייה תומכת בסכום של 11 אלף שקל לשנה לכל אברך", אמר עזרא, והתנגד להקצאת התמיכה.

לכתבה המלאה בלוקל לחצו כאן